Een audit die efficiënt verloopt: daar streven we steeds naar. Om dat te realiseren is een goede samenwerking cruciaal! Er zijn verschillende online tools beschikbaar om data online te beheren en te delen. Deze maken documenten aanpassen en synchroniseren mogelijk in een vingerknip. Om dit ook mogelijk te maken voor audits, introduceerde PragmaTools ‘SmartSync’. Deze tool faciliteert het delen van CaseWare dossiers. Sla even een lokale kopie op van het Caseware dossier, wanneer u vervolgens online wijzigingen doorvoert, worden deze meteen doorgevoerd in de lokale kopieën van overige deelnemers. We nemen u even mee door het programma.
We maken allemaal gebruik van een dataserver, waarop al onze CaseWare dossiers zich bevinden. Is deze werkwijze effectief zo veilig als u denkt? Of is dit slechts een vals gevoel? Hierbij rijzen enkele vragen op: heeft u back-ups van deze server? En bent u ook zeker dat u deze back-ups terug kan zetten? Heeft u dit al eens laten nakijken door een IT-specialist? We durven te raden dat het antwoord op minstens één van deze vragen neen is. Uw veiligheid vergroten? Dat kan door in de cloud te werken. Deze is veiliger dan uw eigen server. Deze veiligheid garanderen we door een systeem toe te passen dat automatisch back-ups maakt, en daarbovenop uittest of deze back-ups wel degelijk kunnen worden teruggezet op uw cloud. Zo kan u steeds op beide oren slapen.
Dankzij CaseWare Cloud hebt u uw CaseWare dossiers steeds bij de hand, en kan u deze steeds op een veilige manier opslaan. Maar hoe gaat u via de cloud aan het werk in een dossier naar keuze? U hoeft enkel de SmartSync versie van CaseWare Working Papers te downloaden en u kan meteen aan de slag. Zo kan u makkelijk uw dossiers delen met teamleden. Of u nu on- of offline werkt, tijdens het doorvoeren van wijzigingen in het dossier worden deze te allen tijde opgeslagen. Zo worden de wijzigingen meteen gesynchroniseerd in de parent file in de CaseWare Cloud, wanneer u wel een internetverbinding hebt. U hebt hierbij geen VPN-verbinding nodig naar uw eigen server. Zo bent u steeds verbonden met uw medewerkers.
CaseWare Cloud is de logische stap in samenwerking met het team, maar kan u ook makkelijk connecteren met klanten. Uw medewerkers hebben toegang tot hetzelfde dossier in CaseWare Cloud. De cloud maakt het u mogelijk om met meerdere personen aan de slag te gaan in het document. Daarnaast zorgt de cloud ervoor dat uw gegevens steeds up-to-date zijn. Dit allround systeem is een must voor een efficiënte samenwerking. Zo wordt gebruik gemaakt van Practice Management (link) om informatie steeds beschikbaar te stellen voor u en uw collega’s. Daarnaast kan Review on the Go (link) een uitstekende aanvulling zijn om altijd en overal documenten te reviewen. Indien u daarbij ook gebruik maakt van de PBC list (link) wordt niet enkel uw samenwerking met medewerkers, maar ook uw samenwerking met uw cliënt makkelijker gemaakt. Kortom, CaseWare biedt u alles om samenwerking optimaal te faciliteren.
Klik hier (link) voor meer informatie over het product.