Admin-IS / Admin-Consult

WinAcc kan automatisch klantengegevens ophalen uit je CRM-software. De gegevens worden in de achtergrond automatisch van Admin-IS / Admin-Consult naar Caseware overgedragen.

Volgende gegevens zullen uit Admin-IS / Admin-Consult komen:

  • Benaming vennootschap
  • Adres
  • Datum algemene vergadering
  • Bestuurders
  • Aandeelhouders
  • Commissarissen

Moeten er gegevens aangepast worden? Dan kan je deze in de meeste gevallen gewoon in Admin-IS / Admin-Consult aanpassen. Caseware neemt de data over.

Activatie (eenmalig)

Voor je van start gaat:

1. Zorg dat je de Market Place van Syneton geïnstalleerd hebt. Admin-IS / Admin-Consult API activatie en configuratie – Syneton (zendesk.com). We raden aan om hiervoor Syneton te contacteren.

2. In Admin-IS / Admin-Consult controleer je of de XBRL-codes toegevoegd werden aan de bestuurdersmandaten. We hebben de belangrijkste hieronder in het geel gemarkeerd.

  1. Open het klantendossier
  2. Ga in de linkerbalk naar Mandatarissen
  3. Klik op bedrijfsleiders
  4. Bij “functie” zie je een kladblok icoontje > menu opent zich. Zie ook rood kruisje op onderstaande sreenshot.

De koppeling activeren in WinAcc

1. Ga naar de instellingen en klik op kantoorinstellingen

2. Klik op inloggen als admin. Het wachtwoord is pragmaparam

3. Scrol door naar de algemene instellingen en vul de gegevens in

4. Klaar. Je mag dit scherm sluiten.

Werkwijze binnen WinAcc

1. Bestaand dossier

  • Staat je ondernemingsnummer ingevuld? Dan worden de dossiergegevens bijgewerkt bij het openen van jouw dossier.
  • Doe je een aanpassing in Admin-IS / Consult wanneer je Caseware-dossier open staat? Dan kan je best je Caseware-dossier opnieuw starten.
  • Schakelen tussen tabblad “Home” en “Permanente gegevens” zal ook alles bijwerken

Houd er rekening mee dat een bijwerking even kan duren.

2. Nieuw dossier / dossier dat nog niet gesynchroniseerd werd met Admin-IS / Consult

  • Ga in het dashboard naar Permanente Gegevens

  • Pas het ondernemingsnummer aan


Belangrijke opmerking bij bestaande WinAcc dossiers

1. Bij import van de Centrale Relaties (nodig voor bestuurders, aandeelhouders en ook commissarissen) worden je huidige relaties niét gewist. Zo kan je nakijken of alle relaties in Admin-IS / Consult zitten.

In de centrale relaties kan je zien welke relaties er manueel toegevoegd werden. WinAcc controleert ook of er dubbele relaties tussen zitten. Er verschijnen nieuwe icoontjes:

Daarnaast hebben we de foutcontroles uitgebreid (vraagteken rechtsboven scherm Permanente Gegevens):

Worden de gegevens overgedragen uit jouw CRM-programma naar WinAcc? Dan ziet u een icoontje dat de import van de data nog bezig is: